Friday, October 30, 2009

کرسی رایانه و ماجرای لپ تاپ های دست‌دوم بازیکنان استقلال

چندی پیش روابط عمومي باشگاه استقلال اعلام کرد، بنا بر توافقات به عمل آمده با شركت كرسي رايانه، اين شركت نيز به عنوان سومین حامي مالي فصل جديد استقلال انتخاب شده است و تبلیغ كرسي رايانه زير شماره بازيكنان استقلال نقش خواهد بست.

Corci Computer

و به ازای این تبلیغ کوچک (که فکر کنم کسی هم اونو نمی بینه) قرار شد ، شرکت کرسی رایانه در یکی از اقساط قرارداد تعدادی لپ تاپ به استقلال بدهد و باشگاه استقلال هم این لپ تاپ ها رو در جشن 64 سالگی باشگاه به بازیکنان و اعضاي كادرفني تیم اهدا کرد.
corci Rayaneh

اما چند روز بعد روزنامه خبر ورزشی (همانطور که متن آن را در زیر می بینید) خبر از خبرساز شدن لپ تاپ های دست دوم داد. (خبر ورزشی 21 مهر 88 صفحه 4) "شنيده میشود چند تن از بازیکنان كه براى فروش لپ تاپ به بازار كامپيوتر مراجعه كرده اند با اين جمله روبرو شده اند كه اين لپ تاپها آكبند نيست و دست دوم است! حتى دو بازيكن استقلال نيز لپتاپ هاى خود را به علت خراب بودن و خش داشتن به باشگاه پس دادند ولپ تاپ دیگه ای گرفتند."
(لازم به توضیح است که این لپ تاپ ها همانطور که در یکی از مطالب قبلی عنوان شد دست دوم یا مرجوعی یا همان refurbished بوده اند)

کرسی رایانه

بشنوید از مدیر روابط عمومی باشگاه که گفته: "از آنجايى كه اين لپ تاپها از خارج وارد می شوند در گمرك باز شده و در كيف مخصوص قرار می گيرند و شما هيچ لپتاپى را پيدا نمی كنيد كه به غير ازا ين صورت وارد ايران شده باشد و همه آنها در گمرك باز می شوند. در حين عبور از گمرك چند لپتاپ هم ضرب می خورد كه بازيكنان آن را پس
فرستاده و لپ تاپ نو می گيرند. حتى اگر بحث گمرك هم مطرح نبود شركت كامپيوترى عرضه كننده اين لپ تاپها براى نصب ويندوز و چند برنامه آنها را از آكبندى در می آورد و اين كه بگويند اينها دست دوم بوده اصلاً درست نيست"
باید به این آقای مدیر محترم یادآور بشیم که این توضیحات شاید بازیکنان استقلال که در این زمینه تجربه ای ندارند رو قانع بکنه ولی اهل فن حتما این توضیحات رو نمی تونه قبول بکنند (البته این مدیر روابط عمومی تقصیری نداره و این صد درصد توضیحات آن شرکت بوده).
آخه مگه گمرک بیکاره که این همه لپ تاپی که در روز وارد ایران میشه رو دونه دونه باز کنه و چک کنه و هزینه بکنه و برای هر کدوم یه کیف لپ تاپ بخره و تمیز و مرتب بزاره توی کیف! و حتما کارتن های اصلی رو هم گمرک انبار میکنه واسه چهارشنبه سوری که این لپ تاپها بدون جعبه هستند. در ضمن اگه لپ تاپ ها آکبند بوده و توی شرکت باز شده اند که حتما روی همشون ویندوز اورجینال و کلی برنامه خود شرکت تولید کننده (HP, Sony,Dell, Toshiba ...) نصب می کنه و دیگه نیازی نیست که شرکت کرسی این کار رو دوباره بکنه. مگر اینکه این لپ تاپ ها مرجوعی و دست دوم بوده باشند که نیاز به نصب ویندوز داشته باشند!

No comments:

Post a Comment